GALERIA D'IMATGES

Pacte per Ciutat Vella

La Fundació CECAS va participar ahir 10 de juliol a la presentació del Pacte per Ciutat Vella que l’Ajuntament de Barcelona va presentar a l’Auditori del Conservatori del Liceu de Nou de la Rambla.

El Pacte per Ciutat Vella és el compromís del govern municipal per fer un abordatge integral al districte que permeti realitzar una ordenació de l’espai públic i alhora iniciar la segona transformació integral i estratègica de Ciutat Vella.

El Pacte també comporta el disseny i la posada en marxa d’un Pla estratègic, que s’ha de desenvolupar en el temps necessari, a curt i mitjà termini (horitzó 2030) i amb el finançament corresponent.

El Pacte per Ciutat Vella impulsarà la transformació del districte des del diàleg amb la participació d’entitats, agents locals i el teixit social i econòmic, marcarà el full de ruta dels propers deu anys. Durant els propers mesos s’organitzaran jornades, sessions de treball i trobades per començar a definir les línies estratègiques del pla, que es començarà a implantar l’any que ve. Amb la participació de la ciutadania, el Pacte per Ciutat Vella se centrarà en quatre aspectes per implementar les accions: persones, espai públic, economia i vincle. Totes aquestes accions se centraran a beneficiar els residents dels quatre barris del districte, les persones que hi treballen, les famílies i els col·lectius de joves i gent gran.

Ferran Solé, director i representant de la fundació CECAS, és una de les 180 entitats que ha signat el Pacte per Ciutat Vella. Aquestes entitats provenen del món social, econòmic i cultural del districte. De fet, la participació de la ciutadania i la implicació del teixit de Ciutat Vella és un dels pilars del pacte, que vol marcar l’estratègia de transformació d’aquest territori per als propers deu anys.

Tant a l’elaboració com al seguiment de tota l’estratègia d’actuacions, el Pacte per Ciutat Vella inclourà el màxim d’opinions, punts de vista i realitats possible. El Govern municipal vol comptar amb la implicació d’agents locals vinculats directament o indirectament al districte, amb una visió inclusiva i democràtica.

El pacte comença amb un pressupost de 228 milions en el mandat, 225 dels quals són per a inversions. Els altres tres milions es destinaran a reforçar polítiques socials i de prevenció.

Des de CECAS volem ser part i col·laborar perquè aquesta proposta pugui assolir els objectius proposats pel comissionat del Pacte.