El dijous 12 de setembre s’ha dut a terme la 3ª reunió ordinària anual de l’Espai de Reflexió Ètica dels Serveis Socials (ERESS) del CECAS. Destaquem d’aquesta reunió l’haver pogut comentar alguns dels continguts de la formació que varis membres de l’entitat varen recollir sobre Cultura ètica en la intervenció social, en el marc de la VI Jornada sobre l’Ètica en els Serveis Socials de Catalunya i organitzada pel Comitè d’Ètica de dit servei el juny passat.
Es va debatre també una Sol·licitud d’Assessorament Ètic (nº14), on va quedar palesa la importància de la comunicació que ha d’haver entre els professionals de l’entitat a l’hora de desenvolupar les seves funcions i la facilitat amb que els criteris genèrics d’actuació poden desdibuixar-se a partir del tractament de casos concrets complexos.
Per la filosofia, per la reflexió, no fem mai tard. És a demés una qüestió necessària per a tot i imprescindible per qualsevol organització que atengui, acompanyi processos i vetlli per la dignitat de les persones. La Cultura Ètica ens convida a repensar com es fan les coses. Un ERESS analitza, debat i reflexiona sobre la realitat complexa de les persones que necessiten ajuda. No és un espai de certeses, perquè la realitat es canviant i els dilemes sempre estan en trànsit, però davant la incertesa, la reflexió ètica ens fa guanyar en seguretat per la millora de la nostra tasca.
Acabem aquesta nota, encoratjant a tota persona que treballa i col·labora en el CECAS, perquè s’animi a fer arribar al nostre ERESS tots aquells temes relacionats amb dilemes ètics que se li presentin en la pràctica diària d’acompanyament a les persones que s’atenen. Podeu adreçar-vos a qualsevol dels membres de l’ERESS perquè, si fes falta, us assessori a l’hora d’omplir i cursar la sol·licitud.
El Centre Català de Solidaritat (CECAS) és una Fundació privada sense ànim de lucre fundada l’any 1991, que es dedica a l’atenció de persones amb drogodependència, especialment aquelles que es troben en situació d’exclusió social.
Copyright © Fundació Cecas
|
|