SAGRADA FAMÍLIA

El passat 14 de juny va tenir lloc l’acte de resolució de la primera convocatòria del Fons d’Acció Social, impulsat per la Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família. Una trobada de les entitats beneficiàries amb els membres de la Comissió del Fondo d’Acció Social, els membres del Patronat de la Junta Constructora de la Sagrada Família, el President Delegat, el Sr. Esteve Camps i Sala, el secretari de la Fundació Sr. Jaume Solé i Janer i el Cardenal Joan Josep Omella i Omella, Arquebisbe de Barcelona i President Nat de la Junta Constructora, qui va pronunciar el discurs de tancament de l’acte: els vostres esforços no solament aporten solucions als problemes concrets, sinó també esperança i dignitat a aquells que més ho necessiten.

Aquesta convocatòria té com a finalitat el cofinançament d’iniciatives i projectes socials promoguts per entitats sense ànim de lucre amb actuació en l’àmbit de l’Arxidiòcesi de Barcelona i adreçats a ajudar a respondre les necessitats i demandes socials actuals.

CECAS ha estat una de les entitats receptores d’aquest ajut per al projecte de Centre de Dia i Patologia Dual que la Fundació dirigeix. L’acte es va celebrar al mateix temple de la Sagrada Família. Ferran Solé director de la Fundació, recollí aquest reconeixement i ajuda per part dels membres del jurat i del Patronat de la Fundació Junta Constructora del Temple. Hi assistí també en Salvador Busquets membre de la Junta Rectora de CECAS.

Pel que fa als àmbits d’actuació, un 27 % dels projectes cofinançats treballen per la lluita contra la pobresa i l’exclusió social; un 25 % per la salut i l’autonomia personal; un 23 % se centren en la infància, adolescència i joventut, un 18 % en la vellesa i un 7% en migració i refugiats.