TROBADA DE VOLUNTARIS/ES DEL CECAS A LA CT DE DONES DE TARRRAGONA

El passat dimecres 12 de juny va tenir lloc a la CT de Dones de Tarragona una de les Trobades de Voluntaris/es del CECAS. Varen participar un total de 13 voluntaris/es.

Del recurs de Tarragona hi assistiren: Josefina Sardà, Joana Coll, Marga Álvarez, Coloma Ferré i Marisa Valdivieso. S’afegiren també la integradora social Irene López i la psicòloga Carla Antolín, que el mateix dia entraven a formar part de l’equip de la CT de Dones. De Barcelona hi han participat: Toni Campreciós, Aleix Simeon, Doris Buendía, Ramon Gonzalvo, Lali Pineda, Anna Corredera, Jordi Solà i Abraham Masllorens, que de fet recentment s’ha incorporat a la plantilla de l’entitat com a Cap de Gestió Econòmica, però que havia col·laborat com a voluntari del CECAS fa un temps enrere.

En el primer acte el Director General, Ferran Solé, ha donat la benvinguda als participants. Després de les presentacions hem pres consciència de les llargues trajectòries com a voluntàries de moltes de les persones presents, com la major part de col·laboradores de Tarragona, que porten més de 20 i 25 anys com a voluntàries. També Toni Campreciós s’ha acomiadat després de 15 anys com a voluntari de l’entitat, havent participat en diferents activitats i haver estat patró i format part de la Junta Rectora.

Posteriorment, dos residents de la CT: Desiree i Lourdes, acollint amb generositat i simpatia la visita, ens han guiat per totes les instal·lacions del centre: sala d’activitats, despatxos, biblioteca, sala de TV, menjador, cuina, rebost, bugaderia, habitacions i espaiós terrat, explicant-nos amb detall algunes de les activitats que s’efectuen en cada espai i posant èmfasi en la importància de les activitats que realitzen amb les voluntàries.

Seguidament s’ha servit l’esmorzar al menjador per a tothom: residents, equip terapèutic i visitants. L’àpat ha estat gentilesa de Toni Campreciós, que ha tingut també paraules de comiat i ha expressat la seva gratitud per haver format part durant tant de temps del col·lectiu de persones que col·labora amb la fundació.

La següent activitat programada per als voluntaris ha estat de caràcter formatiu. Inicialment Joan Ramon Farré, psicòleg de l’àrea de Gestió del Coneixement de l’entitat, ha fet una petita introducció dels factors que intervingueren perquè després de 14 anys de tractaments mixtes, CECAS decidís la separació de tractaments per homes i per dones el 2005.

Posteriorment, Claustre Ventura, psicòloga clínica i Directora de la CT de Dones de Tarragona, ha exposat les principals especificitats de l’addicció de la dona i les claus pel seu abordatge, despertant l’interès dels participants. Prova del que diem ha estat la llarga roda de preguntes i comentaris que s’ha anat creant a l’entorn de les diferències entre la dona i l’home addictes, els estils de consum, algunes de les temàtiques predominants de tractament per cada col·lectiu, els matisos d’acompanyament, etc., aconseguint-se un bon clima de participació.

En l’última activitat programada s’ha donat un espai perquè els participants poguessin compartir entre ells la seva experiència com a voluntaris i valorar l’acoblament de la seva important participació en el programa d’acompanyament que realitzen junt amb els equips professionals.

En resum podem dir que ha estat una matinal realment de trobada, on s’ha pogut respirar i gaudir d’un temps per compartir i prendre consciència de la necessària tasca que s’ha de dur a terme entre tots per poder acompanyar el canvi d’estil de vida de les dones i homes que volen recuperar-se de l’addicció.